fbpx
  • 0790392994
  • cursuri@scim-vivid.ro

Bine ați venitpe site-ul nostru!

Sună acum0746170521

Trimite e-mailcontact@scim-vivid.ro

10 strategii pentru a limita copiatul la testele online

Situația actuală a schimbat cu totul interacțiunea dintre elevi și profesori și a mutat, cel puțin temporar, activitatea din sala de curs către online. Această tranziție este dificilă pentru toate părțile implicate, toată lumea încercând să se adapteze cât se poate de bine la această realitate.

Pentru profesori, provocarea este dublă: ei trebuie în primul rând să găsească moduri inovative de a-și face elevii să înțeleagă materia predată și, în același timp, să găsească modalități de evaluare a acestora. Atunci când elevii se aflăa în clasă, sub ochiul vigilent al profesorului, posibilitățile de a copia sunt, în general, limitate; însă cum controlezi această posibilitate atunci când fiecare elev este în spatele unui ecran?

Iată 10 modalități simplu de implementat pentru a limita cazurile de copiat:

1. Formulează întrebări ce necesită logică și analiză.

Întrebările ale căror raspuns pot fi căutate cu ușurință pe Google de către elevi pot fi înlocuite cu subiecte ce implică procese cognitive mai complicate, precum explicații, analize, creativitate, evaluare, demonstrare a unui concept anume etc.

2. Alternează tipurile de întrebări.

Întreăarile de tip grilă sunt foarte usor de „păcălit” de către elevi, aceștia inspirându-se cu mare ușurință de la unul la altul. Atunci când întrebările necesită un răspuns detaliat ce solicită expunerea propriului punct de vedere al elevului, fiecare trebuie să își folosească propriile cunoștințe.

3. Amintește-le elevilor de standardele de integritate academică.

Atunci când profesorul le explică elevilor înaintea unui test că unitatea de învățământ la care sunt înscriși are anumite standarde de integritate și onestitate, aceștia se vor simți moral obligați să fie corecți.

4. Limitează timpul alocat.

Așa cum testele date în sala de clasă au o oră fixă de începere și un timp limitat, standarde similare trebuie aplicate în cazul testelor online. Astfel, deși elevii vor avea la dispoziție diverse materiale ajutătoare la care nu ar avea acces în sala de clasă, cei ce nu s-au pregătit nu vor avea timp să caute informația necesară.

5. Fă în așa fel încât fiecare întrebare să fie dezvăluită pe rând.

Atunci când elevul are acces doar la câte o întrebare cu timp limitat, oportunitățile de copiere sunt automat limitate. Acesta nu va avea timp să caute răspunsul la multiple întrebări în același timp sau să ceară ajutorul unor rude sau prieteni.

6. Împiedică întoarcerea la o întrebare anterioară.

Odată dat un răspuns la un subiect, acesta trebuie să fie cel final. Această practică va împiedica elevii să își folosească timpul rămas la sfârșitul testului pentru a-și verifica răspunsurile.

7. Creează mai multe variante de întrebări.

Așa cum testele date în sala de clasă au în general mai multe numere, în mod similar, cele administrate online pot diferi de la un elev la altul, pentru a preveni comunicarea și colaborarea între aceștia.

8. Fă o proba înainte de test.

Pentru a familiariza elevii cu întreaga procedură de examinare online, se recomandă o testare de probă, fără consecințe pentru nota finală. De asemenea, testele trebuie să se încheie automat atunci când elevul termină testul sau expiră timpul. Astfel, dacă un elev susține că are probleme cu internetul sau device-ul folosit, profesorul poate să decidă dacă îi permite continuarea testului din punctul la care ramăsese.

9. Nu oferi rezultatele imediat.

Chiar dacă platforma și formatul permit afișarea instantanee a rezultatelor, acest fapt ar putea încuraja elevii ce au terminat mai repede să le ofere sfaturi celor ce încă sunt în test.

10. Evită întrebări luate cuvânt cu cuvânt din manuale sau culegeri.

Atunci când o întrebare a fost deja publicată undeva exact în forma în care apare la test, există șanse ca aceasta să se găsească rapid cu ajutorul unei căutări pe Google.


Sperăm că aceste idei vă sunt utile și, totodată, sperăm să revenim cu toții sănătoși, cât mai curând, în sălile de clasă.

Vă invităm și la cursul internațional ”Predarea online – bune practici din Bruxelles”, pe care îl organizăm în sistem asincron (webinar) în data de 18 februarie 2021.

Detalii și înscrieri aici:


Autor: Dan Teodorescu



Surse:

Stephanie Smith Budhai, Fourteen Simple Strategies to Reduce Cheating on Online Examinations from www.facultyfocus.com/articles/educational-assessment/fourteen-simple-strategies-to-reduce-cheating-on-online-examinations/)

Bloom, B. S. (ed.). Taxonomy of Educational Objectives. Vol. 1: Cognitive Domain. New York: McKay, 1956.

Lieberman, M. (2018, October 10 ). Exam Proctoring for Online Students Hasn’t Yet Transformed. Inside Higher Ed. Retrieved from www.insidehighered.com/digital-learning/article/2018/10/10/online-students-experience-wide-range-proctoring-situations-tech

Fontanillas, R. T., Carbonell, R.M., & Catasús, G. M. (2016). E-assessment process: giving a voice to online learners. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 13(1), 1-14. doi:10.1186/s41239-016-0019-9

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Content is protected !!