fbpx
  • 0790392994
  • cursuri@scim-vivid.ro

Bine ați venitpe site-ul nostru!

Sună acum0790392994

Trimite e-mailcontact@scim-vivid.ro

10 strategii pentru a limita copiatul la testele online

Situatia actuala a schimbat cu totul interactiunea dintre elevi si profesori si a mutat, cel putin temporar, activitatea din sala de curs catre online. Aceasta tranzitie este dificila pentru toate partile implicate, toata lumea incercand sa se adapteze cat se poate de bine la aceasta realitate.

Pentru profesori, provocarea este dubla: ei trebuie in primul rand sa gaseasca moduri inovative de a isi face elevii sa inteleaga materiile predate si, in acelasi timp, sa gaseasca modalitati de evaluare a acestora. Atunci cand elevii se afla in clasa, sub ochiul vigilent al profesorului, posibilitatile de a copia sunt in general limitate; insa cum controlezi aceasta posibilitate atunci cand fiecare elev este in spatele unui ecran?

Iata 10 modalitati simplu de implementat pentru a limita cazurile de copiat:

1. Formuleaza intrebari ce necesita logica si analiza.

Intrebarile ale caror raspuns pot fi cautate cu usurinta pe Google de catre elevi pot fi inclocuite cu subiecte ce implica procese cognitive mai complicate, precum explicatii, analize, creativitate, evaluare, demonstrare a unui concept anume etc.

2. Alterneaza tipurile de intrebari.

Intrebarile de tip grila sunt foarte usor de „pacalit” de catre elevi, acestia inspirandu-se cu mare usurinta de la unul la altul. Atunci cand insa intrebarile necesita un raspuns detaliat ce necesita expunerea propriului punct de vedere al elevului, fiecare trebuie sa isi foloseasca propriile cunostinte.

3. Aminteste-le elevilor de standardele de integritate academica.

Atunci cand profesorul le explica elevilor inaintea unui test ca institutia de invatamant la care sunt inscrisi are anumite standarde de integritate si onestitate, acestia se vor simti moral obligati sa fie corecti.

4. Limiteaza timpul alocat.

Asa cum testele date in sala de clasa au o ora fixa de incepere si un timp limitat, standarde similare trebuie aplicate in cazul testelor online. Astfel, desi elevii vor avea la dispozitie diverse materiale ajutatoare la care nu ar avea acces in sala de clasa, cei ce nu s-au pregatit nu vor avea timp sa caute informatia necesara.

5. Fa in asa fel incat fiecare intrebare sa fie dezvaluita pe rand.

Atunci cand elevul are acces doar la cate o intrebare cu timp limitat, oportunitatile de copiere sunt automat limitate. Acesta nu va avea timp sa caute raspunsul a multiple intrebari in acelasi timp sau sa ceara ajutorul unor rude sau prieteni.

6. Impiedica intoarcerea la o intrebare precedenta.

Odata dat un raspuns la un subiect, acesta trebuie sa fie cel final. Aceasta practica va impiedica elevii sa isi foloseasca timpul ramas la sfarsitul testului pentru a-si verifica raspunsurile.

7. Creeaza mai multe variante de intrebari.

Asa cum testele date in sala de clasa au in general mai multe numere, in mod similar cele administrate online pot diferi de la un elev la altul, pentru a preveni comunicarea si colaborarea intre acestia.

8. Fa o proba inainte de test.

Pentru a familiariza elevii cu intreaga procedura de examinare online, se recomanda o testare de proba, fara consecinte pentru nota finala. De asemenea, testele trebuie sa se incheie automat atunci cand elevul termina testul sau expira timpul. Astfel, daca un elev sustine ca are probleme cu internetul sau deviceul folosit, profesorul poate sa decida daca sa ii permita continuarea testului din punctul la care ramasese.

9. Nu oferi rezultatele imediat.

Chiar daca sistemul si formatul permit afisarea instantanee a rezultatelor, acest fapt ar putea incuraja elevii ce au terminat mai repede sa le ofere sfaturi celor ce inca sunt in test.

10. Evita intrebari luate cuvant cu cuvant din manuale sau culegeri.

Atunci cand o intrebare a fost deja publicata undeva exact in forma in care apare la test, exista sanse ca aceasta sa se gaseasca cu ajutorul unei cautari pe Google.



Autor: Dan Teodorescu



Surse:

Stephanie Smith Budhai, Fourteen Simple Strategies to Reduce Cheating on Online Examinations from www.facultyfocus.com/articles/educational-assessment/fourteen-simple-strategies-to-reduce-cheating-on-online-examinations/)

Bloom, B. S. (ed.). Taxonomy of Educational Objectives. Vol. 1: Cognitive Domain. New York: McKay, 1956.

Lieberman, M. (2018, October 10 ). Exam Proctoring for Online Students Hasn’t Yet Transformed. Inside Higher Ed. Retrieved from www.insidehighered.com/digital-learning/article/2018/10/10/online-students-experience-wide-range-proctoring-situations-tech

Fontanillas, R. T., Carbonell, R.M., & Catasús, G. M. (2016). E-assessment process: giving a voice to online learners. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 13(1), 1-14. doi:10.1186/s41239-016-0019-9

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Content is protected !!